ستاره صبح انقلاب، سند بردگي، با خورشيد تا سپيده، دهه سرنوشت‌ساز و...

دو بسته مطالعاتي مركز اسناد انقلاب اسلامي براي جوانان


یزدفردا : مركز اسناد انقلاب در پاسداشت سي و دومين سالكرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، دو بسته پيشنهادي سير مطالعاتي خود را براي آشنايي بيش‌تر نوجوانان و پژوهشگران معرفي كرده است.


به گزارش، مركز اسناد انقلاب در پاسداشت سي و دومين سالكرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، دو بسته پيشنهادي سير مطالعاتي خود را براي آشنايي بيش‌تر نوجوانان و پژوهشگران معرفي كرده است.

اين بسته‌ها شامل كتاب‌هايي سودمند در زمينه تاريخ انقلاب اسلامي، وقايع و شخصيت‌هاي مهم انقلابي است. هدف از معرفي اين آثار آشنايي هر چه بيش‌تر نسل جوان و فرهيختگان و پژوهشگران با ريشه‌هاي انقلاب اسلامي، تكاپوي نيروهاي مذهبي و جريان شكل‌گيري پيروزي انقلاب اسلامي است.


در همين راستا كتاب‌هاي زير ويژه گروه سني نوجوان:

* «ستاره صبح انقلاب»: اين كتاب با بياني ساده و شيوا به بررسي زندگاني و شهادت حاج آقا مصطفي خميني و تأثير آن در روند انقلاب مي‌پردازد.

* «سند بردگي»: اين كتاب به بيان نحوه تصويب و پيامدهاي لايحه ننگين كاپيتولاسيون و واكنش امام در قبال آن مي‌پردازد.

* «آن سوي آفتاب»: اين اثر زندگي‌نامه مختصري از امام (ره) است كه با بياني ساده و محتوايي مستند عرضه شده است.

* «دكتر علي شريعتي»: اين كتاب به زندگاني و افكار انديشمند مسلمان دكتر علي شريعتي پرداخته و با نگاهي نقادانه ابعاد مختلف حيات سياسي و فكري او را كاويده است.

* «با خورشيد تا سپيده»: اين اثر مجموعه داستانك‌هايي از برهه‌هاي مختلف زندگاني امام خميني (ره) است.

* «دربار به روايت دربار (فساد سياسي)»: اين كتاب به مفاسد سياسي خاندان پهلوي و وابستگان آنان در دوران حكومت محمدرضا شاه به ايران پرداخته است.


و كتاب‌هاي:


* «تأملاتي در انديشه سياسي امام خميني»: اين اثر با بررسي و مطالعه عميق در صحيفه نور و ساير منابع به صورت مجمل به انديشه سياسي امام خميني مي‌پردازد.

* «از اعتصاب كاركنان صنعت نفت تا پيروزي انقلاب اسلامي»: اين كتاب به نقش اعتصابات بنيان‌برافكن كاركنان صنعت نفت در پيروزي انقلاب اسلامي مي‌پردازد و ميزان تأثير كلام امام (ره) را در ادامه اين اعتصابات مشخص مي‌كند.

* «دولت بختيار و تحولات انقلاب اسلامي»: اين اثر به سرنوشت دولت بختيار در مقابل سيل بنيان‌كن انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني پرداخته است.

* «دهه سرنوشت‌ساز»: اين كتاب به بررسي وقايع مهم روزهاي 12 بهمن تا 22 بهمن و پيروزي انقلاب مي‌پردازد.

* «مبارزات امام خميني از هجرت به فرانسه تا بازگشت به ايران به روايت اسناد»: اين اثر مبارزات امام خميني را در اين برهه در آيئنه اسناد به تصوير مي‌كشد.

* «مفاسد خاندان پهلوي»: اين اثر با محتوايي مستند و مستدل به بررسي ميزان فساد و تباهي در خاندان پهلوي پرداخته است.

ويژه پژوهشگران به عنوان سير مطالعاتي پيشنهادي اين مركز معرفي مي‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا